תוספי סידן

תוספי סידן

הצורך בצריכה נאותה של סידן נחקר רבות.

סידן הוא מינרל נחוץ לפעולות רבות בגוף האדם דוגמת התכווצויות שרירים, חלוקת תאים, קרישת דם,  העברת מסרים עצביים, מעבר אותות תוך תאי , הפרשת הורמונים ואנזימים ועוד.

99% מהסידן נמצא בעצמות ובשיניים ומהווה תמיכה למבנה השלד ואילו 1% בלבד אחראי לתמוך בפעולות המטבוליות החיוניות שהוזכרו מעלה.

גוף האדם אינו מסוגל לייצר סידן ולכן בעל תלות מלאה בקבלתו מהמזון.

רוב האנשים מסוגלים לצרוך לפחות חצי מכמות הסידן הדרושה ליום דרך התזונה.

מחקרים רבים מצאו כי צריכת סידן נאותה עשויה למנוע מחלות דוגמת רככת ואוסטאופורוזיס.

צריכת וקבלת סידן מהמזון עדיפה על פני תוספים ולכן תוספי תזונה של סידן מיועדים למטופלים שאינם יכולים לספק לגופם על בסיס יום-יומי את כמות הסידן הנדרשת בתזונה ובהתאם למצב הרפואי.

בדרך חיים ובשוק תוספי הסידן בכלל קיימים מספר סוגים של תוספים הנבדלים בספיגה, ריכוז הסידן הזמין (אלמנטארי) ובמידת התאמתם למטופל:

סידן קרבונט

רכיב בסיסי המצוי באופן טבעי בקונכיות, סלעים ואבן גיר.

בעל הריכוז הגבוה ביותר של סידן זמין מבין הסוגים הקיימים (35-40%).

נדרשת  לתוסף זה חומציות בקיבה על מנת להיספג ועל כן יש לצרוך בצמוד לארוחה.

סידן ציטרט

רכיב בסיסי, בעל ריכוז נמוך יותר של סידן זמין (15-20%) אך ספיגה יעילה יותר בהשוואה לסידן קרבונט. יתרונו שאינו זקוק לחומציות בקיבה על מנת להיספג ולכן יכול להילקח בכל שעה ביום ללא תלות בארוחה. עשוי להתאים למטופלים הסובלים מבעיות בייצור חומציות בקיבה, מומלץ במידת הצורך לנוטלים תרופות סותרות חומצה.

סידן גלוקנאט

בעל ריכוזים נמוכים של סידן זמין (9-13%)

סידן פוספט

שיעורי ספיגה וריכוז סידן זמין (31-38%) דומים לסידן קרבונט.

Hanson, Christel. "Calcium supplements-an overview: review." SA Pharmaceutical Journal 83.7 (2016): 22-28.

 

ויטה קל + D

ויטה קל + D + מינרלים

ויטה קל 600 מ"ג

סידן + מגנזים + אבץ

סידן ללעיסה

סידן ציטראט + ויטמין D

סידן תוסס בטעם תפוז

עבור לתוכן העמוד