דלג על Ticker
Ticker
רוצים לקבל בכל חודש עדכונים עם מבצעים, עדכונים מתחום הבריאות, מתכונים וחבילות? הירשמו עכשיו לניוזלטר   |  מהיום אוכלים בריא גם בבית! רוצים להכין בבית את המנות החדשות שלנו? אספנו עבורכם מגוון מתכונים לחיים בריאים

סלמון אפוי עם שבבי שקדים על אורז שחור

4 מנות.
 
מצרכים:

800 גרם סלמון טרי ונקי מעצמות (כל מנה - 200 גרם)
600 גרם אורז שחור
4 שיני שום
כף דבש 
צרור פטרוזיליה 
200 גרם שקדים מולבנים שלמים
לתיבול: 2 כפות שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם.  

 

אופן ההכנה

הכנת האורז: שמים את האורז בסיר ומכסים אותו במים קרים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עוד 15 דקות עד שמוכן. אם רואים שהאורז התייבש והוא לא מוכן, מוסיפים מים וממשיכים את הבישול עד שהאורז מבושל אל דנטה. אם נשארים מים – מסננים.

 

לפירורים: קולים את השקדים בתנור מחומם מראש, ל-180 מעלות כ- 5 דקות. מקררים את השקדים. טוחנים את הפטרוזיליה ומוסיפים את השקדים ב"פולסים" (בהדרגה לאט לאט). לא לטחון יותר מדי. בסופו של דבר השקדים הופכים לחתיכות - שבבים, ולא למחית.   במחבת עם קצת שמן זית מאדים שום כתוש, מוסיפים את האורז, דבש, מלח ופלפל.

 

הכנת הדג: מצפים את צידו העליון של הדג (זה ללא העור) בפירורים שהכנו. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך כ-8 דקות עד שהדג מוכן.

 

אופן ההגשה: צלחת רחבה, מניחים את האורז ואת הדג מעליו.

 

מתכונים נוספים:

סלט עשבי תיבול ובורגול עם בטטה וטחינה גולמית
מרק עגבניות ועדשים אדומות עם עלי בזיליקום ופרמז'ן
סביצ'ה בורי בשומשום שחור עם גמבה, תפוחי עץ ובצל סגול
ריזוטו בטטה וערמונים עם קוביות סלק, מחית בטטה, בצל ירוק וגבינת עזים צרובה
דלעת צלויה על סלט קינואה עם יוגורט נענע ורימונים

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד